در اینجا ذكر این نكته لازم است كه، پیرامون ورزش بانوان بحثهای زیادی شده است. و اجمال این نقطه نظرها این است:

موافقان:

گروهی بر این عقیده‌اند كه زن در مسابقات ورزشی شركت كند و آزاد است هر رشته ورزشی را كه می‌خواهد انتخاب و در آن رشته حرفه‌ای شود و به مسابقه بپردازد و هیچ قید و بندی در این امر نیز وجود ندارد. زیرا زن از حقوق مساوی با مرد باید برخوردار باشد.

مخالفان:

گروهی از افراد مخالف ورزش بانوان در رشته‌های ورزشی خاصی هستند زیرا برخی از رشته‌های ورزشی را برای بانوان سنگین و طاقت فرسا می‌دانند و بر این عقیده‌اند كه لطافت و ظرافت زن با ورزشهای سنگین و خشن سازگار نیست و زن اگر در آن رشته‌ها به تمرین و مسابقه بپردازد، از حالت لطافت و ظرافت بیرون می‌رود و از نظر جسمی و روحی خشن می‌شود و دچار شكست جسمی و پیری زودرس می‌شود.

از جمله روزنامه «دیلی میرور» در انگلستان می‌نویسد:

از نظر علمی ثابت شد ورزش، دختران و زنان را بدتركیب و زشت می‌كند. زنان و دخترانی كه ورزش می‌كنند، صدایشان كلفت می‌شود و زیبایی اندام و برجستگیهای زنانه خود را از دست می‌دهند و اندام و جثه درشت و قوی مانند مردان پیدا می‌كنند.

پرفسور «لودویك پروكوپ» كارشناس پزشكی و ورزشی است. این پزشك معروف در مسابقات المپیك مكزیك 911 دختر ورزشكار را مورد معاینه قرار داد و مشاهده كرد كه نیمی بیشتر از این دختران زیبائی اندام خود را از دست داده و شبیه مردان شده‌اند.[1]

____________________________
[1] . اولین دانشگاه، ج 14، ص 164.