زن و شوهر در عين حال که بايستي عيوب و نارسائيهاي يکديگر را شناسايي کرده، به يکديگر تذکر دهند و براي رفع آنها تلاش مشترک داشته باشند. بايستي مراقب باشند روحيه عيب‌جويي نسبت به يکديگر را پيدا نکنند.

کلاً غيبت و بدگويي و پشت سر ديگران حرف زدن، نوعي خيانت و از پشت خنجر زدن است زيرا طرف مقابل حضور ندارد که از خود دفاع کند و حال آنکه شوهر محرمترين و نزديکترين شخص به زن مي‌باشد. درست است که به او ناجوانمردانه خنجر زد، آيا اين ضربه کانون گرم خانواده را متلاشي نخواهد کرد؟